Sivut

sunnuntai 14. kesäkuuta 2015

Shadowhunters TV-sarja



En tiedä oonko maininnut blogissa mun rakkautta Cassandra Claren The Mortal Instruments (suom. Varjojen kaupungit)  -kirjasarjaa kohtaan. Tarpeeksi en voi tätä suositella ikinä. Clare onkin jo pitkän aikaa lukeutunut ihan mun ykkössuosikkeihin, kun puhutaan kirjailijoista.
2013 tuli ulos elokuva sarjan ensimmäisestä osasta City of Bones, ja täytyy sanoa, että oli kyllä suuri pettymys. Leffa floppasi nimittäin hyvin pahasti ja vain pari näyttelijävalintaa osui nappiin. Enempää elokuvia ei sitten tehtykään.

Nyt jokunen kuukausi sitten tietoomme tuli, että kirjasarja saa uuden elämän TV-ruudulla ensi tammikuusta lähtien. Kuvaukset on aloitettu ja kanava, jolla sarjaa tullaan näyttämään on ABC Family (esim. Pretty Little Liars, The Fosters ja Baby Daddy). Tästä tullut jokin verran sanomista, koska ABC Familyn sarjat eivät yleensä mitään huippuluokkaa ole olleet ja itse olen pitkälti samalla kannalla.

Kyseessähän on siis fantasiasarja, joka sijoittuu New Yorkin kaduille. Päähenkilö Clary saa selville olevansa varjometsästäjäsuvusta ja löytää tiensä paikalliseen varjometsästäjien instituuttiin. Tyttö joutuu melkoiseen myllyyn ihmisten, varjometsästäjien, eli nefilien ja demonien välillä. Mukana on tietenkin kaikennäköistä rakkaustarinaa ja muuta draamaa. Todella koukuttavaa luettavaa.


Näyttelijäkaartista on aika vaikea sanoa mitään, koska suurimmasta osasta en ole koskaan mitään kuullutkaan. Päähenkilö Clarya tulee näyttelemään Katherine McNamara, joka ilmeisesti on tunnetuin roolistaan Disney Channelin elokuvassa Girl vs. Monster. Ulkonäöltään on kyllä aika nappi omaan kuvitelmaan, mutta toivotaan, että näyttelijänlahjoiltaan on parempaa kuin Disney Channel näyttelijät yleensä. Mitään en ole kyseiseltä näyttelijältä nähnyt, mutta suunnitelmissa olisi tutustua tämän työhön ennen sarjan alkua.

Vastanäyttelijänä McNamaralle on Dominic Sherwood, jonka itse tiedän vain tämän roolista elokuvassa Vampire Academy. Ei huono valinta ollenkaan ja oikein Jacen näköinen jätkä. Myös huomattavasti parempi valinta mielestäni kuin elokuvan Jacenä toiminut Jamie Campbell Bower (rakastan näyttelijää, muttei vain sopinut Jacen rooliin ollenkaan).




Löytyy joukosta pari roolitusta, joista oon tosi innoissanikin. Ensimmäisenä Magnuksen roolitus: Harry Shum Jr. Vaikken kyseiseltä herralta olekaan mitään muuta nähnyt kuin Gleetä, niin jotenkin sopii aivan älyttömän hyvin rooliin ja saa varmasti Magnuksen loistavasta hahmosta paljon irti. Ehdottomasti yksi omista lempihahmoista kirjoissa, joten todella tyytyväinen olin tähän valintaan.



Toisena innostuksen kohteena Alan Van Sprangin valinta Valentineksi. Jes tästä tulee aivan mahtavaa! Taaskaan en ole nähnyt näyttelijältä muuta kuin tämän roolin Reignissä, mutta on omasta mielestäni niin loistava ja nappivalinta tähän pahiksen rooliin, ettei paljon paremmaksi voisi enää mennä. Muistan nimittäin mun pettymyksen leffan Valentineen. Voi mitä kamaluuksia sille hahmolle olikaan tehty: mun yhdestä lempihahmosta oli tehty irvokas merirosvon tapainen kliseepahis. Hyi!

Noin yleensäkin olen tosi tyytyväinen kaikkiin valintoihin. Todella hyvin roolittaja kiinnittänyt ainakin huomiota hahmojen ulkonäköön, sillä kaikki näyttelijät vastaavat uskomattoman hyvin mun mielikuvia kirjoista. Täytyy kylläkin sanoa, että olin tosi kiintynyt Robert Sheehaniin Simonin roolissa, mutta ei vaikuta Alberto Rosendekaan yhtään huonolta. Tosi Simonin oloinen kaveri.

Nyt odotellaan vaan innolla sitä ekaa kunnon traileria ilmestyväksi ja kasataan paineita tammikuuksi. Toivottavasti tälle ei käy yhtä huonosti kuin leffalle.
Olettekos itse lukeneet kyseistä kirjasarjaa? Tykkäsittekö?  Entä mitä odotuksia teillä on tälle TV-versiolle?

-Tuuli

6 kommenttia:

  1. Toisaalta olen aika innoissani tästä, tällä on nimittäin paljon potentiaalia! Kirjoihin sen sijaan olin pettynyt. Idea on mahtava, mutta kehnosti toteutettu. Kirja ei ollut mitenkään erityisesti kirjoitettu eikä hahmot sytyttäneet. Kaksi ensimmäistä olen siis lukenut: alkuperäisestä trilogiasta Lasikaupunki vielä lukematta.

    Kuitenkin odotan innolla sillä varjometsästäjät noin muuten ovat älyttömän kiehtovia ja maailma koukuttava.

    VastaaPoista
  2. Rakastan tätä kirjasarjaa!! Itse pidin osaltaan elokuvasta. Elokuvan alkuun ohjaaja oli tehnyt hienoja ratkaisuja, mutta loppu olikin sitten jotain aivan kauheaa katseltavaa... Häpäisee koko kirjan huonolla toteutuksellaan. Pidin joistakin näyttelijöistä, Jamie Campbell Bower oli ehdoton suosikkini mukaanlukien myös Robert Sheehan. Pidin myös Magnuksen näyttelijästä. Kamalin näyttelijävalinta elokuvaan oli ehdottomasti Valentinen roolitus.

    Ajattelin alun perin että tästä kirjasarjasta pitäisi tehdä TV-sarja. En kuitenkaan ole kauhean tyytyväinen näyttelijävalintoihin, lisäksi olin jo liian kiintynyt osaan elokuvan näyttelijävalinnoista. Sarjasta saisi todella hienon ja tuottavan TV-sarjan, jos se vain osattaisiin toteuttaa oikein. Saa nähdä mitä siitä tulee, omat odotukseni ovat hieman skeptiset.

    VastaaPoista
  3. Odotan kyllä innolla tätä sarjaa! Pidin elokuvasta todella paljon, mutta täytyy sanoa, että sarjan kuvat ja näyttelijät näyttävät paremmalta kuin elokuvassa. Hiukan ehkä vierastan sitä, että Hodge on nuori ja komea. Ja sitä, että Luke on tumma ja poliisi, mutta noh :D Minulla on faniblogi ja fb-sivu tähän liittyen. Kantsii käydä kurkkaamassa!

    http://themortalinstruments11.blogspot.fi/

    https://www.facebook.com/themortalinstrumentsfinland

    VastaaPoista
  4. Mun mielestä tää kirjasarja oli hyvä eli oon lukenu kaikki kirjat.1 osan leffassa Jace oli vähän ns. kulmikas kun taas kirjoissa sanottiin että Jace osaa tehdä asiat "smoothisti" mutta muuten ihan ok leffa :)

    VastaaPoista
  5. Mun mielestä tää kirjasarja oli hyvä eli oon lukenu kaikki kirjat.1 osan leffassa Jace oli vähän ns. kulmikas kun taas kirjoissa sanottiin että Jace osaa tehdä asiat "smoothisti" mutta muuten ihan ok leffa :)

    VastaaPoista
  6. Saanko käyttää tota kuvaa instagrammissa? Ton tytön kuvaa siis. :3 toivottavasti vastaat pian.

    VastaaPoista